top of page
L'Obra de Nazareth compleix el primer centenari des de la seva creació. L'any 1920 les germanes Dª Gloria i Dª Mercedes Godó Eguía van aportar els mitjans econòmics per a iniciar-la amb la construcció de l'Hospital Nazareth, que donaria assistència sanitària a nens i nenes necessitats, i l'Escola Ave Maria, dedicada a l'educació de nenes de famílies amb pocs recursos econòmics. Instal·lacions que es van inaugurar l'any 1924.

L'activitat de l'Hospital i l'Escola continuaren fins a la Guerra Civil espanyola, quan s'incautaren les instal·lacions. Acabada la guerra l'any 1939, les germanes Godó iniciaren les obres de restauració dels edificis transformant-se l'Hospital en l'Orfenat Nazareth, i reprenent l'Escola Ave María la seva activitat.

A mes de fundar i mantenir aquesta Obra, les germanes Godó dedicaren tota la seva vida a portar personalment la seva direcció. La gestió diària va ser encomenada a diferents obres religioses, fins que el 1967 s'encomenà a les Religioses de Jesús Maria qui, durant gairebé quaranta anys, gestionaren l'Obra posant el seu millor saber i amor fins a la seva transformació en l'actual Casa de Família Natzaret.

L'any 2004, la Fundació Nazareth, com a tal, va assumir el repte de continuar directament la gestió de l'obra iniciada per les seves fundadores com a entitat no lucrativa dedicada a feines assistencials dins del camp de l'acció social, actualitzant els seus principis i adequant-los a les necessitats canviants de la societat actual.